Sygdom

Vi ringer efter jer hvis barnets almentilstand er påvirket, så det ikke kan deltage i de almindelige aktiviteter på stuen, det har opkast eller gentagende gange tynd afføring der kan være forstærket smittefare for de resterende børn. Hvis jeres barn viser tegn på anden ubehag kontakter vi jer så I eventuelt kan nå at konsultere jeres læge eller andet inden I henter jeres barn.

Barnet må komme i Signalhuset igen når det igen er i stand til at kunne deltage i dagligdagen aktiviteter. Efter opkast henstiller vi til at der går 48 timer inden jeres barn igen kommer i Signalhuset!

Vi ved godt det kan være ubelejligt at blive ringet op og I er nødsaget til at hente jeres barn og måske skulle blive hjemme i flere dagen på grund af sygdom. Men af hensyn til jeres barn og smitterisikoen til andre børn og forældre beder vi jer om at respekterer dette.

Vi håber selvfølgelig ikke at der sker alvorlige ulykker i Sigalhuset. Men skulle det værste ske er alle fastansatte personaler førstehjælpsuddannet og er på opfølgningskurser hver andet år. I bygningen har vi placeret en hjertestarter som fastansat personale ligeledes er uddannet til at bruge.

Kommunen har ikke en forsikring der dækker jeres barn ved ulykke. Det er derfor en rigtig god ide, at I selv sørger for at tegne en ulykkesforsikring til jeres barn.